Egyedul :)

Ok, az elejen nagyon feltem, hogy mi lesz, teljensen el voltam keseredve, hiszen a Vissza a vadonba cimu fimbol mar jol tudjuk, hogy az orom csak akkor igazi, ha megosztjuk valakivel. Mindenkinek ajanlom remek film, sokszor eszembe jutott ez a mondas mielott eljottem volna az utra. De azt gondolom, vannak dolgok, amit magadnak kell megelned.

Tehat, egeszen mas egyedul, asszem a legjobb szo az, hogy MAS. Julcsaval biztonsagban ereztem magam. Nem erezrtem szukseget, hogy feltetlenul kontaktust teremtsek, beszelgessek az "elet nagy dolgairol" vadidegenekkel. Bezzeg most! Igazabol most sem erzem szukseget. Csak valahogy igy hozta a sors. Miutan Huliana felszallt a buszra Castrojerizben, fel gyalogoltam a volgybol a mezetara, kietlen volt a taj, fujt a szel, gyultek a felhok, csak ugy mint a szememben a konnyek... Majd egy hihetetlen bekesseg erzes fogott el, rajottem, hogy ahhoz kepest azt hittem nem tudom folytatni a labam miatt, ujra uton vagyok. Abbol milyen szomoru volt Julcsa, hogy haza kellett mennie, radobbentem mennyire jo nekem, hogy itt lehetek, hogy folytathatom.

Az elso pihenom 12 kilometer utan volt, ahol veletlenul beukkantottam egy volt zarandok korhazba, egy rettento edes pasi fogadott, aki valami erdekes testveriseg tagja, es a furcsa Armani szemuvegerol messzirol orditott, hogy olasz. O kicsit csodalkozott, hogy rogton kitalatam, mindesetre isteni kaveval kinalt. Akkor mar tudtam, hogy nagy baj nem lehet. Egy ir sraccal mentem aznap eleg sokat, es vegre sikerult tul sarnyalnom a 20 kilometert, 26 jessz, megtaltosodtam. MEg aznap este mar nem is tudom hogyan egy mar osszekovacsolodott 3 fos kis tarsasaghoz csatlakoztam nemi sorozes erejeig. Valahogy rogton befogadtak, elkezted ragaszkodni hozzam, igazabol nem is ertem, hogy miert.

Azota veluk jovok, es a kilometerek mintha elperoltek volna, hihetetlen, soha nem gondoltam, hogy kepes vagyok ennyit pofazni. Hadd irjak nehant sort roluk.

Henny, holland kamion sofor. 45 eves most valt el a felesegetol, a munkaja mar nem nagyon elegitette ki, boldogtalan volt, nem nagyon talalta onmagat, ezert ugy dontott elgyalogol Hollandiabol Satiagoba, tobb mint ket honapja van uton. Hihetetlen ficko, eloszor talan kicsit egyszerunek hat, de aztan radobben az ember mekkora szive van.

Gemma, egy angol lany aki 10 eve New Zeelandon el egy csodallatos parton, fizikoterapeuta. Istenien masziroz, csodat tett a labaimmal. MEllesleg a hosszas beszelgetesekbol kiderult, hogy 6 eve egy lannyal el egyutt, es most valsagban van a kapcsolatuk.

Dec, egy tipikus ir. Vicces, vedeli a sort, oszinte, kritikus, imadja huzni az emberket. Ha kicsit kozelebb enged magahoz, kiderul hogy olyan mely erzesu emberrol van szo, akivel kevesszer talalkozik az ember. SOkaig nem ertettem miert van allandoan hosszu nadragban, majd kiderult, hogy ket eve volt egy olyan sulyos motorbalesete, hogy majdnem elvesztette a labat. Darabonkent raktak ossze, totalisan szet van roncsolodva, nem egy szep latvany.

Hogy miert irtam le ezeket? Ez az ut olyan mint a nevtelen alkoholistak klubbja. Olyan mint egy terapia kicsit kattant embereknek. Termeszetesen udvariasan senki sem kerdezi meg a masikat miert van itt. Mindenkinek van egy "upper reason", amit eloszor elmond. Aztan szepen lassan kideulnek az igazi tragediak (deeper reason). Hihetetlen eletutakat ismer meg az ember, es kicsit mindenkivel eggye valik. Azt hiszem nem kene nagyon ragaszkodnom hozzajuk, inkabb tobb emberrel kene hasonlo mely beszelgetesekbe elegyedni, de azt vettem eszre mind ragaszkodnak, talan azert mert ismerik egymas l"elke feneket" A kis mocskos dolgokat, amit az ember csak jo sok bor utan mond el egy baratnak is, vagy leginkabb csak egy ismeretlennel oszt meg.

Azota egyebkent mar Palencia tartomanyban vagyok, Sahagun varosaban. PAlencia nem annyira szep, mint Burgos, vagy Navarra volt. Az egyetllen erdekes dolog az a kasztiliai csatorna volt, amivel parhuzamosan haladt az ut egy darabon, errol azt kell tudni, hogy a kozepkorban osszekottetes volt egeszen Bruggel, Belgiumban. Ahogy a belga csatornak lezarultak, ugy vesztette el jelentoseget ez a kornyek is kereskedelmileg.

Talan, ami meg erdekes lehet, ma van St Fermin napja. A reggeli elso 10 kilometer utan epp beestunk egy barba egy forro kavera, amikor lattuk, hogy az emberek vissza fele szamolnak es mereven nezik a tv-t. Realizaltuk, hogy epp akkor kezdodott a papplonai bika futtatas. ( vagy inkabb ember futtatas, futas az eletedert, agogy tetszik) Az egesz kb 4 percig tartott, de valami felelmetes erzes volt vegig nezni elo kozvetitesben, azt amirol olyan sokat hallottam, es csak par napja, magam is azokon a szuk utcakon setaltam. NEm tudom, hanyan de rengetegen megserultek, felelmetes volt nezni a felduhodott bikakat, hogyan oklelik, tapossak az embereket. Meg kell hagyni a spanyol, tenyleg egy orult nemzet, de ahogy neztem, ahogy nezik a futamot, valahogy megertettem miert is csinaljak. Az egesz olyan osinek, osztonosnek hatott.

Most lefagyott az ujjam, szoval befejezem. Azert fagyott le mert egy 11. szazadi templombol atalakitott szallason vagyok, ahol dermesztoen hideg van, nincs meleg viz, de azert felelmetes az atnoszfera, tudjatok ter-ido kontinuum...

CSok mindenkinek! Batoritsatok Hulinanat, hogy nem olyan rossz otthon. NAgyon hianyzol Hulika!

Pussz

b