Sulawesi – Tangkoko Természetvédelmi Park

Bejegyzés alcíme...

Bejegyzést ajánlom azoknak akik meg szeretnék látogatni Tangkoko Nemzeti Parkot. Szumátrai Bukit-lawang után Tangkoko egy egészen kicsikét csalódás volt. Október 25-én érkezhettünk kb meg. Manadobol Paal 2 terminálrol indul a busz Bitungba (7.500 IDR), mivel mar elég későn sikerült megérkezni, irány taxival (20.000 IDR/fő)  jutottunk el Tangkokoba, ahol Mamma Rosa nevű szálláson szálltunk meg (100.000 IDR/fő 3 étkezéssel együtt). A szállás elég lepukkant a kaja semmi extra.

Dzsungel túrákra több ajánlat van, mi a legolcsóbb lehetőséget választottuk, ami egy kora esti séta (85.000 IDR). Lehet menni egész napos túrára (kb 350.000 IDR), vagy csak reggel (250.000 IDR).  Ha fotózni is szeretne valaki az plusz 30.000 IDR. Hogy ne töltsük hasztalanul a napot, lesétáltunk a tenger partra. Óriás hullámok, vulkanikus fekete homok, pucéran fürdőző kis indonéz gyerekek, malacok mindenhol, rengeteg halász bárka, akik reggelente szétporciózzák a zsákmányt, óriás jég tömböket darabolva a rohadás elkerülése végett! Templom minden sarkon, és iszonyatosan hangosan szóló zene. Furcsa egyveleg, az ember nem igazan érzi Indonéziában magát.

Ha a tengerpartra vezető úton balra fordulunk, kb 30 perc múlva egy sokkal hívogatóbb fehér homokos tengerpartra érkezünk, egy elhagyatott resort társaságában. A part távolról sokkal jobban néz ki, valójában, nem túl alkalmas fürdőzésre, snorkelezésre semmiképp. A resort azért zárt be, mert egy mini cunami leölt minden korallt a part közelében.

Délután mielőtt elindultunk eleredt az esső, Sulawesin már keményen tart az esős évszak. Eső függönyben nem annyira kényelmes sétálni, de azért lelkesen indultunk Dzsungel túránkra, teljes menet felszerelésben. Elfelejtettem a nevét, de él az erdőben valami mini bogár, ami befészkeli magát a bőröd alá, és fájdalmasan csíp 2-3 napig, szóval érdemes zárt cipőt, hosszú ruházatot viselni. A bejárattól nem messze, egészen véletlenül bele futottunk egy fekete szőrű piros seggű páviánba, nagy mázlink volt, mert nagyon közelről láttuk, 1-2 méterről. Ebben a napszakban a Rambo 1 és Rambo 2 elnevezésű pávián csapatok, már magasan a fákon rakják a fészküket az esti pihenéshez. Ez a példány valószínűleg leszakadt a hordától.

Sétánk fő célja a Tarsierek felkutatása volt! Tarsierek a világ legkisebb majom fajtája. Óriási szemük van, és 360 fokban tudják forgatni a fejecskéjüket, rettentő cukik. Fákon élnek, családban, és óriásit tudnak ugrani, hogy levadásszák a kiszemelt szöcskét! Kizárólag Indonéziában és a Fülöp-szigeteken lehet lánti őket, szóval már ezért megérte a trip. Ha az ember hosszabb időre megy, láthat hornbillt, és más ezer fajta madarat, de ha esik, a láthatóság meglehetősen lekorlátozódik!

Tangkokot maximum 2 éjszakára ajánlom!