Karimun Jawa – Hoeny moon Jawa

Nem rég érkeztünk vissza Karimun Jawaról, Jawa szigetének eldugott paradicsomából.  November óta halogattam ezt a trippet, szóval nagyon boldog vagyok, hogy végre sikerült eljutni a sokat emlegetett trópusi mini szigetvilágba.

Az oda jutás nem éppen egyszerű, de mindenképp megéri.  Bandungból 10-12 óra busszal Jepara kikötőváros busszal, majd onnan az ember jó esetben expressz hajó járattal jut el Karimun Jawara (2 óra), amennyiben a tenger istene jó idővel kecsegtet, és elindul a hajó. No persze a mi utunk soha sem a legegyszerűbb módon alakul, habár az idő kitűnő volt, az Expressz hajó járatra elfogytak a jegyek pár héttel utunk előtt, szóval a jó szerencsében bízva kérdezgettünk körbe a halász hajókat, hátha valamelyik felvesz négy potyautast. Végül egy Kalimantanra tartó teherszállítóval jutottunk el a fő szigetre, mintegy hét és fél óra alatt, ahol Bandungi ismerősöknek hála 35.000 rúpiáért szálltunk meg egy helyi családnál. Nos, a szoba annyit tudott, amennyit az ára ért. Szobán kívüli mandi, hajnali ébresztő a szomszéd moszknak köszönhetően, füllesztő meleg és szúnyogok éjszaka… Mivel spórolunk ezerrel ez így nekünk rendben volt, ha bárki más teszi ajánlatos kicsit többet szánni a szállásra, hogy az út valóban pihentető legyen.

A szállástól eltekintve nekünk óriási mázlink volt, hogy ismerősökkel mentünk, mert a sziget híres a bulék lehúzásáról.  Azonban a kedves ismerősök hely ismeretének köszönhetően az első nap például 50.000 IDR-ért egy napos sziget túrán vettünk részt, ebédre óriási tonhal barbacueval egy mini szigeten türkiz kék tengerrel, pálmafákkal, snorkelezéssel. Jaj, majd el felejtettem a sziget csoport híres cápa rezervációs programjáról, ezért jó pár helyen úszkálhat az ember lánya kisebb nagyobb nem túl harapós fenevadakkal. Ezt természetesen ki kellett próbálni, és meg mondom őszintén igen barátságosak voltak a jószágok, habár azért a nyílt vizen nem szívesen találkoznék egy nagyobbacskával. Az egyik telepen volt egy pár kisebb hal, és amikor az egyik belekóstolt a lábamba, majd szívinfarktust kaptam, hogy nem-e egy cápali kóstolgat…

Következő nap moci bérlés, csatangolás a szigeten. Találtunk egy elképesztő öblöt vakító fehér homokkal, pálmafa mászás, elmaradhatatlan kókusz szipákolás, stb… A hely már már undorítóan giccses. Utunkat folytatva a fő szigeten van egy elég jól kiépített Mangroove erdőbe vezető sétány. Különleges madarak stb, a szokásos cucc J. Motorozgatás közben némi útba igazítást kértünk egy földműves bácsitól, aki épp leragasztotta egy mérges kígyó száját, hogy a gyerekek játszhassanak vele… Nos ez azért nem az én világom…

Következő napi hajóutunk alkalmával ismerőseinket egy lakatlan szigeten hagytuk sátrukkal egyetembe, a szívem sajgott szinte szó szerint, annyira szerettem volna én is maradni, de sajnos nem készültünk Robinsonosat játszani, amit nagyon bánok, mindenkinek ajánlom, ha erre látogat!

A fő sziget főtere egy futball pálya a kitkötő mellett, ami sötétedés után hal piaccá, és mini éttermekké avanzsál, ha kiválasztottad a halat, homárt, tintahalat, vagy bármit, amit szeretnél enni, a warungos néninek megmutatod hova dobod le a szőnyeget a füvön és oda hozza a vacsorát. Helyiek, turisták vegyesen falatoznak itt és közösen nevetnek a lehulló falatokért harcot folytató macskák és kacsák párharcán. A hely különlegessége, amit még sehol máshol nem kóstoltam a Kalepa Bakar, ami grillezett kókuszdiót jelent. A metódus a következő, végy egy fiatal lehullott kókusz diót, dobd rá némi parázsra, várj amíg megmelegszik, majd válj lyukat a dión, a kókusz léhez  keverj némi kondenz tejet, gyömbért és fahéjat, majd szolgáld fel szívószállal. Természetesen, ha az ember kiszipákolta a nedüt, akkor a helyi nénik örömest kettéhasítják a kókuszt, hogy a belső húst is ki lehessen kanalazni. Nagyon fincsi!

Visszafelé sikerült egy normál hajó járatot elcsípni, és 30.000 rúpiáért visszatérni Jawara, szóval Bandungból oda – vissza járattal, plusz 4 éjszaka szigeteléssel sikerült a kis túránkat 500.000 rúpia alatt kihozni, ami alapvetően szuper, de az oda felé járaton ellopták Francesco laptopját, így az össz költség némivel magasabb lett, mint ahogy terveztük! :(